به گزارش روابط
عمومی مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان، نشست خبری
اصحاب رسانه با حضور آقای دکتر رضائی رئیس محترم دانشگاه جامع علمی کاربردی استان
اصفهان و آقای دکتر زمانی سرپرست محترم مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان همیاری
شهرداری های استان اصفهان در خصوص پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی مهر ماه ۱۴۰۱ در تاریخ 20 تیرماه سال جاری برگزار
شد.
سرپرست مرکز
آموزش علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان نیز در ادامه این نشست
با اشاره به ایجاد این مرکز از سال ۱۳۸۶ اظهار کرد: در افق چهار سالهای که برای مراکز
علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری تعریف شده است باید تا سال ۱۴۰۴ به مرکزی جامع دارای جایگاه برتر در
کارآفرینی و ایجاد اشتغال دست یابد.
وی تعداد فارغ التحصیلان
این مرکز را تا کنون چهار هزار نفر اعلام کرد و افزود: امسال مجوز ایجاد ۲۳ رشته کاردانی و کارشناسی در زمینههایی
فنی مهندسی و خدمات برای مرکز صادر شده که ۱۱ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۲ رشته کارشناسی است.
آقای دکتر بهرام
زمانی با تاکید بر اینکه مرکز علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری های استان
اصفهان دارای کلاس های استاندارد، لوازم جانبی آموزشی شامل سالن کنفرانس با ظرفیت ۱۳۰ نفر، سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۴۵۰ نفر ، آتلیه برای رشته های فنی مهندسی،
سایت پیشرفته کامپیوتر، آزمایشگاه مکانیک خاک برای عمران و بتن، پارکینگ اختصاصی
است همچنین بر اساس قرارداد با شهرداری اصفهان از گلخانهها و امکانات سازمان
پارکها برای دورهها و کارگاههای مورد نیاز استفاده میشود ادامه داد: دسترسی آسان به این مرکز به واسطه
قرار گرفتن در حاشیه اتوبان شهید آقابابایی از مزایای تحصیل در این مجموعه است .
ایشان جامعه هدف
این مرکز را شهرداریهای استان معرفی کرد و گفت: اصفهان با داشتن ۱۱۳ شهرداری بالاترین تعداد شهرداریهای
کشور را در خود جا داده است که بر اساس تفاهمنامه با دفتر امور شهری استانداری و
شهرداری، در این حوزه خدمات آموزشی ضمن خدمت و کوتاه مدت ارائه می دهیم.
آقای دکتر زمانی
اداره کردن مراکز علمی کاربردی در شرایط کنونی را دشوار توصیف کرد و گفت: تنوع
دانشگاه ها و شعار دانشگاه درباره پایین بودن شهریه دانشجویان نسبت به دانشگاههای
دیگر، امکانات مورد نیاز کارگاه ها، پرداخت حق التدریس و تامین هزینههای جاری
مانند حقوق کارکنان بدون دریافت هیچ یارانهای از سوی دولت انجام میشود که برای
حل این چالش راهکاری بجز جذب تعداد بیشتر دانشجو در مراکز علمی کاربردی وجود ندارد.